Info portal

Hitro, preprosto, varno. Vse to je digitalno podpisovanje.

Objavljeno v kategoriji Članek za 4 minute, 12 sekund branja Avtor članka:

Rešitev, ki omogoča celovito brezpapirno poslovanje, BusinessConnect, namenjena gospodarskim subjektom in GovernmentConnect, namenjena javnemu sektorju, zdaj skupaj s storitvijo Digitalni podpis razširja digitalizacijo poslovanja na digitalno upravljanje z dokumenti tako znotraj podjetja kot tudi s strankami in kupci. Omogoča popolno brezpapirno poslovanje.

Tehnološki napredek že dlje časa spodbuja organizacije k digitalni preobrazbi za izboljšane poslovne procese, ki s seboj prinaša tudi ekološko in ozaveščeno delovanje, z mislijo na zaščito in ohranjanje okolja. Priložnost za prepoznavanje različnih možnosti nadgradnje in optimizacije delovnih procesov, s pomočjo tehnologije, smo imeli tudi za čas koronakrize. Če že ne pred tem, pa smo v tem obdobju zagotovo odkrili in spoznali prednosti tehnološkega napredka, digitalizacije, brezpapirnega poslovanja in elektronskega arhiva dokumentov, ki so nam olajšali delo iz oddaljenih pisarn.

Poleg brezpapirnega poslovanja je možno delovne procese optimizirati tudi z dodatno storitvijo digitalnega podpisovanja, ki jo omogoča celovita rešitev za brezpapirno poslovanje BusinessConnect za gospodarske subjekte, oziroma GovernmentConnect za javni sektor.  V raziskavi z naslovom Top 10 strateških tehnoloških trendov za leto 2020 Gartner potrdi, da se potrošniki vedno bolj zavedamo načina zbiranja, obdelave in uporabe podatkov, organizacije pa namenjajo vedno več pozornosti shranjevanju in zbiranju podatkov ter se hkrati zavedajo teže odgovornosti, ki jo s tem nosijo in nas spodbujajo k optimizaciji procesov in urejanju zadev na daljavo.

Digitalni podpis dokumentov

Digitalna uporabniška izkušnja naj bo del vsakdana

Nujen element za nemoteno brezpapirno poslovanje, ki ga omogoča rešitev BusinessConnect oziroma GovernmentConnect je storitev Digitalni podpis, digitalna identiteta posameznika, ki zagotavlja verodostojnost digitalnih dokumentov. Podpisovanje poslovnih zadev je možno s katerekoli naprave, kot so računalnik, tablica, pametni telefon, za vse vrste dokumentov. Dokumenti se hranijo in upravljajo znotraj organizacije in rešitve, v oblaku in zunanjem podpisnem sistemu, ki je na voljo kjerkoli in kadarkoli. Rešitev je prav tako certificirana s strani Arhiva Republike Slovenije, saj omogoča podporo zakonsko skladnemu in varnemu elektronskemu arhiviranju v ločenih zbirkah.

Interna raba storitve Digitalni podpis

Implementacija storitve digitalnega podpisa v podjetje za interno rabo je posebej primerna za podjetja in interne procese, kjer je zahtevanih več (zaporednih) podpisov zaposlenih na isti dokument. Oseba podpisuje dokumente znotraj modulov rešitve BusinessConnect/GovernmentConnect z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila.

Eksterna raba storitve Digitalni podpis za kupce, stranke

Organizacija lahko storitev uporabi za sklepanje pogodbenih razmerij s svojimi strankami in zunanjimi partnerji. Sistem stranki posreduje dokumente po varni elektronski pošti na spletno mesto, ki omogoča storitev Digitalni podpis.

Storitev elektronskega podpisovanja zunaj podjetja vključuje:

  • digitalno vključevanje (identifikacija kupca),
  • e-identiteto (osebna izkaznica kupca v elektronskem svetu),
  • digitalno upravljanje transakcij (elektronsko podpisovanje dokumentov, avtentikacija in pravna veljavnost, sledljivost). 

Ne glede na to, ali je zunanji deležnik, torej vaša stranka, že identificirana z osebno izkaznico v digitalnem svetu ali ne, sta na voljo dve možnosti za podpis dokumentov, ki se prilagajata glede na potrebe organizacije in posamezne stranke. Po končanem postopku podpisovanja se dokumenti po varni elektronski pošti avtomatsko pošljejo nazaj v rešitev.

Varno brez osebnega stika do verodostojno podpisanega dokumenta 

Digitalni podpis, ki je overjen s kvalificiranim potrdilom, je enakovreden lastnoročnemu podpisu. Tak podpis ima za elektronski dokument enako pravno veljavnost in dokazno vrednost kot lastnoročni podpis na dokumentu v fizični obliki. Da je elektronski podpis zagotovo varen, pa mora izpolnjevati kar nekaj zahtev. Mora biti povezan izključno s podpisnikom, ustvarjen s sredstvi za varno elektronsko podpisovanje, ki so izključno pod podpisnikovim nadzorom in povezan s podatki, na katere se nanaša, tako da je opazna vsaka kasnejša sprememba teh podatkov ali povezave z njimi. Dodatno je za polno verodostojnost dokument tudi časovno žigosan. Rešitev BusinessConnect/GovernmentConnect s storitvijo digitalnega podpisa omogoča zakonsko zahtevano varnost in onemogoča naknadno zanikanje verodostojnosti in preprečitev nepooblaščenega posega v že overjen dokument.

 

Prihodnost se podpisuje z enim samim klikom – digitalno  

Če smo do danes živeli v svetu z omejeno možnosti digitalnega podpisovanja, ste lahko prepričani, da v prihodnje ne bo več tako. Z dobro uporabniško izkušnjo, ki poenostavi in predvsem pospeši celoten postopek podpisovanja brez časovnih in prostorskih omejitev, je recept za uspeh sodobne storitve digitalnega podpisa. Odmislite dodatne poti in delo, ki je neizogibno pri rokovanju s fizičnimi dokumenti in izkoristite čas, ki vam ga prihrani za pomembnejše in zanimivejše projekte, za katere vam je (do zdaj) vedno primanjkovalo časa.

Zavedati se moramo, da val digitalne transformacije še ni končan in da je prihodnost zagotovo nepredvidljiva. Če ste do sedaj čakali na postaji na tisti, pravi čas ali zadnji vlak, je zdaj skrajni čas, da ga ulovite.

[Članek je bil 28. 07. 2020 objavljen na spletnem portalu IKT informator časnika Finance]


Preberite tudi

Župan Občine Braslovče stavil – in zmagal
Preberi več
Interseroh za 43 odstotkov zmanjšali porabo papirja in tiskanja
Preberi več
X

Ne zamudite naših novic

Sporočila pošiljamo enkrat mesečno, nanašajo pa se na nove zapise, priročnike, dogodke in druge koristne vsebine s področja dokumentnih sistemov in SAP rešitev.