Info portal

Kako je koronavirus spremenil naše delo v digitalni prihodnosti

Objavljeno v kategoriji Članek za 3 minute, 46 sekund branja Avtor članka:

Epidemija koronavirusa je zatresla poslovne modele podjetij in globalnega gospodarstva in nas vse prisilila k razmisleku o prihodnosti. Očitno je, da obstoječi poslovni modeli potrebujejo resetiranje, toda ne zaradi epidemije, temveč zato, ker to zahteva tehnološki napredek. Pametne naprave postajajo sestavni del naših služb, nastajajo nove službe, avtomatizacija ukinja tradicionalna delovna mesta. To so ključni trendi na področju služb, razkriva analiza svetovalne hiše McKinsey.

Po mnenju svetovalne hiše McKinsey bo število novih služb še vedno večje kot pa ukinjanje obstoječih, tradicionalnih služb. So pa seveda razlike, kje bodo nove službe nastajale in kje izginjale stare: nove službe bodo nastajale predvsem v urbanih središčih, kjer je delovna sila bolj izobražena, medtem ko za tradicionalna in ruralna področja napovedujejo celo upad delovnih mest.

Katere dejavnosti bodo ustvarjale nove poklice? McKinseyevi svetovalci ocenjujejo, da bo avtomatizacija pospešila izginjanje poklicev v podpornih službah, prehrambeni industriji, tradicionalnih proizvodnjah in trgovski dejavnosti. Istočasno pa bodo nastajali novi poklici v zdravstveni oskrbi in negi, znanosti, tehnologiji in inženirskih dejavnostih.

Kdo bo preživel?

Koronavirus je povzročil največjo disrupcijo v poslu v zadnjih nekaj desetletjih. Svetovalno podjetje Gartner zato trdi, da je letošnje leto izrednih razmer začrtalo trende na treh področjih, povezanih z našim delom:

  • Ne glede na to, koliko ljudi dela v podjetju, ljudje so še vedno tisti, ki delajo posel, za to pa potrebujejo digitalizirane procese in dobro delujoča orodja;
  • Od kje zaposleni delajo, je postalo precej nepomembno. Zato pa podjetja potrebujejo zanesljivo in dobro delujočo tehnologijo, ki zaposlenim omogoča delo na daljavo;
  • Koronavirus, epidemija ali recesija, disrupcije bodo vedno in z njimi se bomo morali v poslu in življenju vedno spopadati. Podjetja, ki so pripravljena na tehnološke novosti, ki jih prinaša digitalizacija, ki so se pripravljena prilagoditi spremembam, bodo preživela vsako disrupcijo.

Zakaj je IT podpora ključna za uspešno poslovanje podjetij?

Kako se bodo spremenile naše službe v digitalni prihodnosti, pojasnjuje Tina Kač, partnerica v kadrovski agenciji Competo: »Zagotovo bo delo na daljavo postala naša stalnica v veliko večji meri kot kadarkoli doslej.  Videokonferenčni klici bodo nadomestili marsikatero osebno srečanje posebno pri mlajši generaciji. Okoliščine, v katerih smo se znašli od marca dalje, so pospešile procese digitalizacije in optimizacije procesov. Manj bo balasta, ki se je nabralo v zadnjih letih relativno hitre gospodarske rasti. Podjetja postajamo bolj vitka in fleksibilna, saj je trenutna situacija dober trening grajenja odpornosti na spremembe. Ključni pogoj, ko smo pričeli z več dela na daljavo, so večje zaupanje, transparentnost in odgovornost

Katera digitalna znanja je priporočljivo, da zaposleni čim prej osvojijo? »Dosledno vsa orodja, ki jih posamezna podjetja uporabljajo – vse funkcionalnosti in povezljivosti (ERP, CRM, projektno vodenje …). Dodatno so pri prehodu na delo na daljavo pomembna komunikacijska orodja za video konferenčne pogovore (Zoom, MS Teams) in interno komuniciranje (na primer Slack). Novo pravilo v komunikaciji velja, da ni možno komunicirati preveč, torej komunikacija, komunikacija in še enkrat komunikacija.

Spodbuja se uporaba orodij, kot so Trello, Miro, Mural, ki omogočajo boljše sodelovanje na daljavo. Ves čas se dodajajo nova, saj je delo na daljavo odprlo nove trge in tržne priložnosti. Pri vodjih so ključna nova znanja, kako voditi in motivirati time na daljavo in hkrati krepiti kulturo na daljavo, kar zahteva dosti več časa in energije kot pri skupnem delu v pisarnah. Za uspešno digitalizacijo pa so pomembne tudi mehke veščine kot so samoorganizacija, prilagodljivost, dajanje in sprejemanje povratne informacije ... Ključno je, da smo ves čas kot posamezniki pripravljeni na nenehno učenje in izobraževanje,« je prepričana Tina Kač.

Po njenem mnenju je IT industrija zagotovo ena najbolj perspektivnih. Zato bodo tudi nove službe nastajale na tem področju, večji poudarek bo zlasti na enostavnosti uporabe, prilagodljivosti sistemov in povezljivosti. »Vse kar je vezano na digitalni razvoj. Do izraza bodo prišli zlasti strokovnjaki za optimizacijo procesov, podatkovni analitiki, specialisti za družbena omrežja, spletno prodajo, IOT arhitekti, programerji, ki delajo na razvoju umetne inteligence in strojnega učenja, strokovnjaki, ki bodo usposabljali ljudi za delo z umetno inteligenco …« napoveduje Tina Kač.

Preberite tudi

5 ključnih trendov v IT industriji v 2021
Preberi več
Nadaljnji razvoj gospodarstva na temeljih tehnologije 5G
Preberi več
Digitalni podpis
Hitro, preprosto, varno. Vse to je digitalno podpisovanje.
Preberi več