Info portal

Kakovost ima svojo ceno. Kakšna pa je vloga sistema SAP pri zagotavljanju kakovosti?

Objavljeno v kategoriji Članek za 3 minute, 38 sekund branja Avtor članka:

Koliko reklamacij si lahko vaše podjetje privošči? Imate izračunan strošek, ki ga povzroči vračilo izdelka? Kako ukrepate, ko dobite zavrnjen izdelek zaradi slabe kakovosti? Kaj storite, da se to ne ponovi? Kako pogosto vaše podjetje analizira napake? Se proizvodni proces spremeni zaradi števila reklamacij ali zaradi vrednosti reklamacij? Katere parametre merite na vhodu v podjetje, na koliko točkah merite kakovost v proizvodnem procesu in kako je z izhodno kontrolo? Ali hranite dobaviteljske certifikate za vsako šaržo, ki pride? Kako pa obravnavate reklamacijo kupca, če nimate izhodne kontrole?

Kakovost mora biti v poslovanje vgrajena celovito in strateško, je prepričan vodja prodaje SAP rešitev pri Avtenti Igor Kavčič. »Z nadzorom kakovosti v podjetju zagotavljajo, da izdelek, ki ni skladen s potrebnimi zahtevami, ne gre h kupcu. Ali izdelek ustreza vsem parametrom, se preverja najkasneje na izhodni kontroli.« Modul kontrole kakovosti (Quality Management oziroma modul QM) se v sistemu SAP osredotoča na upravljanje in zagotavljanje kakovosti ter omogoča izvajanje in zagotavljanje potrebnih storitev, povezanih s kontrolo kakovosti. Predvsem pa omogoča integracijo kontrole kakovosti v vseh fazah poslovnega procesa.

Najpogosteje se kontrola kakovosti izvaja na:

  • prevzemu blaga oziroma surovin od dobavitelja, (blago je prevzeto v zalogo kontrole kakovosti. Ko je vzorec odobren, se blago sprosti iz kontrole kakovosti in gre v skladišče ali v proizvodnjo. Obenem pa se ti vzorci hranijo v sistemu, če se kasneje kaj zaplete, kar omogoča analizo in izvor blaga.)
  • v proizvodnem procesu,
  • pri prevzemu končnih izdelkov iz proizvodnje.

Med glavne podatke kakovosti, ki jim mora slediti proizvodnja, sodijo:

  • pogled kakovosti materiala;
  • kontrolne karakteristike, tako količinske kot opisne;
  • katalogi napak, vrednosti, vzrokov, akcij …
  • postopki vzorčenja;
  • plani pregleda in opravljene kontrole (za vhodno in končno kontrolo so ločeni, za kontrolo med procesom so vključeni v tehnološki postopek).

Kdo se v podjetju ukvarja s kakovostjo? Najpogosteje oddelek za zagotavljanje kakovosti, je pa to odvisno od panoge. V nekaterih industrijah je zagotavljanje kakovosti zgolj ena od operacij v postopku, po nekod pa je potreben zaradi zahtev panoge celovit pristop.

Modul kakovosti v sistem SAP igra najpomembnejšo vlogo predvsem v naslednjih panogah:

  1. Farmacija: preverjati je treba veliko točk v procesu in predpisano je, kaj je treba zagotavljati.
  2. Prehrambena industrija (HACCP): vgrajeno in dokazljivo zagotavljanje kakovosti skozi celoten proces.
  3. Avtomobilska industrija: reklamacije so zelo redke, merijo jih v PPM (parts per milion), zahteve so visoke in podjetja se trudijo, da PPM ni višji od deset, torej največ deset izdelkov na milijon, ki jih kupec reklamira.

Pri vseh vidikih zagotavljanja kakovosti pa je en od ključnih komponent prav sledljivost.

Spremljanje reklamacij prinaša kopico koristnih informacij

Sistem SAP pomaga, da podjetje sistematično spremlja reklamacije in vzroke zanje. Prav to pa omogoči, da lahko v podjetju z analizo vzrokov ugotovijo, kaj morajo v proizvodnem procesu izboljšati ali celo spremeniti. Dejstvo je, da lahko z modulom kakovosti v sistemu SAP občutno zmanjšajo število reklamacij, kar vpliva na dobičkonosnost in zadovoljstvo kupcev.

Vsako reklamacijo, ki je izreden dogodek, je treba resno obravnavati, opozarja Igor Kavčič.

Reklamacija ima tri vidike:

- Prodajno-logistični vidik,
- vidik kakovosti,
- finančni vidik: vsaka reklamacija je finančni strošek za podjetje, vpliva pa seveda tudi na ugled podjetja.

Kontrolne točke v proizvodnji se vgradi na celotnem procesu od nabave do odpreme, na njih se izvaja kontrola kakovosti, kar zagotavlja neoporečnost kakovosti. Koliko je teh kontrolnih točk, je odvisno od zahtev končnega izdelka kupca oziroma standardov določene industrije. Seveda pa ne smemo zanemariti ekonomike: vgraditi je treba toliko kontrolnih točk kakovosti, kot je zahteva panoge, kot ekonomika dovoljuje in sistem SAP to omogoča. Sistem SAP namreč zagotavlja izvajanje tega procesa, kjer je potrebno in kolikor je potrebno, obenem pa beleženje in analizo vseh potrebnih parametrov. Prav to pa omogoča, da v primerih, ko gre nekaj narobe, lahko v podjetju na podlagi teh podatkov ugotovijo in analizirajo, kaj bi lahko bil razlog za slabe izdelke.

Vas zanima, kakšno rešitev lahko ponudimo vašemu podjetju? Z vprašanji na igor.kavcic@avtenta.si boste v najkrajšem času dobili celovite odgovore.

Preberite tudi

Ali znate uporabljati analizo dobičkonosnosti pri prodaji vaših izdelkov?
Preberi več
Nepogrešljive storitve, ki vam jih zagotavlja izkušena ekipa SAP svetovalcev
Preberi več