Info portal

S tem orodjem bo planiranje v vašem podjetju veliko bolj zanesljivo in časovno natančno

Objavljeno v kategoriji Članek za 4 minute, 41 sekund branja Avtor članka:

Ali si vaše podjetje lahko privošči en teden za ugotovitev, da nekega izdelka ne more izdelati oziroma ga dostaviti kupcu? Si lahko predstavljate, kakšno sporočilo s takšnim ravnanjem pošljete vaši konkurenci? Kajti kupec upravičeno nima razumevanje za vaše pojasnjevanje o razlogih, zakaj vaše podjetje ne more dostaviti izdelka v dogovorjenem času. Kupca zanima le dvoje, cena izdelka in kdaj bo izdelek dobil. Z orodjem SAP S/4HANA so vsi odgovori na dosegu klika na miški vašega prenosnega računalnika.

Sistem SAP S/4HANA mora omogočati podporo pri odločitvah in dejanskih procesih v prodaji, proizvodnji in logistiki. Podjetja, ki hočejo poslovati na standardih 4.0 industrije oziroma tako imenovanih pametnih tovarnah, se zavedajo, da je SAP S/4HANA standard, ki ga potrebujejo. Podjetje, ki bo informacijsko podprto, bo šlo v korak s časom, druga bodo izpadla. Da bo vaše poslovanje natančno, da ne bo odvisno od načela »znajdi se, kakor veš in znaš«, vam predstavljamo štiri ključne funkcionalnost v SAP S/4HANA.

1. MRP Live (Material Resource Planning)

Ta funkcionalnost v sistemu SAP S/4HANA omogoča hitro planiranje in večkraten zagon planiranja. Do zdaj je bilo možno proces planiranja sprožiti le enkrat dnevno, ker je proces porabil veliko prostih resursov v informacijskem sistemu, se je sistem planiranja običajno zagnal ponoči. Kar pomeni, da podatki vsekakor niso bili najbolj sveži in aktualni, en dan čakanja za prave podatke pomeni ogromno.

Storitev MRP Live pa omogoča hitro odločanje, kar je v digitalni dobi ključno, le hitra orodja lahko nudijo rezultate. Druga funkcionalnost je oskrba proizvodnje, saj nam storitev omogoča, da ob prejemu naročila za izdelek, ki je sestavljen iz več komponent, nemudoma preverimo razpoložljivost vseh komponent in po potrebi manjkajoče nemudoma naročimo. Z vidika nabave surovin storitev MRP Live omogoča hitrost in boljšo odzivnost. Tretja funkcionalnost je v kombinaciji z uporabniškim vmesnikom Fiori, ki omogoča podporo pri sprejemanju odločitev za pokrivanje potreb. To pomeni, da pomaga pri odločitvah, kje naj podjetje kupi komponente za najbolj optimalno in najhitrejšo izdelavo izdelka.

2. DD MRP (Demand Driven Material Resource Planning)

Ta funkcionalnost, za katero je potrebna licenca, optimizira zalogo med fazami proizvodnje, omogoča, da se čas od naročila do dobave občutno skrajša. Funkcionalnost omogoča prihranke, saj se lahko medfazne zaloge zmanjšajo tudi do 30 odstotkov, kar seveda občutno vpliva na nižje stroške. Značilnost je, da temelji na podatkih, ki jih ni treba prenašati v zunanji sistem, saj je storitev integrirana v SAP S/4HANA. Ker ni vmesnikov, je stabilnost delovanja sistema zagotovljena, zanesljivost podatkov pa na najvišji možni ravni.

3. PP/DS (Production Planning/Detailed Scheduling)

Ta funkcionalnost omogoča planiranje operacij na ravni posamezne operacije delovnega naloga do sekunde natančno oziroma omogoča različne algoritme za planiranje. Ena možnost je planiranje po katakteristikah, ko v skupine združujemo izdelke s podobnimi značilnostmi. Druga možnost je v primeru razpršenih operacij, za katere planer določi, kdaj in kje se bodo izvedle, da bo proizvodni plan najbolj optimalen. Prednost PP/DS je tudi, da so pri spremembi planiranja te spremembe vidne na vseh ravneh, vse do prodaje.

4. aATP (Advanced Available to Promise)

Ta funkcionalnost podjetju omogoča hitro ukrepanje na področju proizvodnje in dostave strankam. Omogoča hiter pregled, ali morebiti primanjkuje kakšen del za dobavo izdelka. Te izjeme so hitro vidne in v kombinaciji z MRP Live omogočajo alternativne možnosti dobave, pa tudi možnost odločitev med različnimi dobavitelji. Ker gre za integriran sistem, so vidne vse spremembe in njihov vpliv na celoten sistem.

Funkcionalnost podjetju na podlagi dejanskih podatkov iz sistema omogoča napoved stanja in časa do dobave, ne pa na podlagi fiksnega časa izdelave. Brez tega orodja, ki je izrazito orientiran h kupcu, je namreč prodajnik ob prejemu naročila izdelka, ki ga ni bilo na zalogi, dal obljubo, da bo ta izdelek dobavljen v točno določenem času. To obljubo je dal na podlagi planiranega časa izdelave, koliko časa je potrebnega za njegovo izdelavo, ni pa imel podatkov, ali so surovine za izdelavo in proizvodne kapacitete sploh na voljo. Obenem pa ta funkcionalnost olajša tudi odločitev o ekonomski primernosti posla glede na dane okoliščine: se splača podjetju potrudit, da kupcu izdela in odpremi izdelek, ali pa je ekonomsko in časovno bolj smiselno, da se podjetje poslu odpove.

Kako do teh funkcionalnosti

Kaj potrebuje podjetje, ki želi implementirati opisane funkcionalnosti sistema SAP S/4HANA?

Jaka Mandelj, svetovalec za SAP v Avtenti našteje tri stvari:

  1.  Najprej je treba v podjetju določiti ekipo treh ali štirih ljudi (velikost ekipe je sicer odvisna od obsega same implementacije), ki bodo skrbeli nad tem sistemom. Ekipa se bo usposabljala med implementacijo.
  2. Vpeljava sistema SAP zahteva temeljit pregled procesov, ti morajo biti natančno popisani in celotna organizacija mora biti procesno urejena.
  3. Podjetje potrebuje infrastrukturo, ali lastno ali najemno. Za manjša in srednje velika podjetja je vsekakor priporočljiv najem strežnikov. To je storitev, ki jo nudi Telekom Slovenije.

Seveda je še vprašanje, koliko časa je potrebnega za implementacijo opisanih storitev. Za manjša podjetja približno pol leta, za večja podjetja eno leto, ocenjuje Jaka Mandelj.

Preberite tudi

Kako se soočiti s posledicami koronakrize?
Preberi več
3 razlogi za SAP
3 razlogi, zakaj je za najboljše zdaj pravi čas za SAP
Preberi več
Trendi v IT industriji
5 ključnih trendov v IT industriji v 2021
Preberi več
X

Ne zamudite naših novic

Sporočila pošiljamo enkrat mesečno, nanašajo pa se na nove zapise, priročnike, dogodke in druge koristne vsebine s področja dokumentnih sistemov in SAP rešitev.